در حال بارگذاری ...
  • برنامه ریزی استراتژیک


     فرایندی است سازمانی برای تعریف راهبرد سازمان و تصمیم گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود استراتژی، صورت می‌گیرد. این فرایند افراد و منابع را نیز شامل می‌شود.
    برای آنکه سازمان بداند به کجا خواهد رفت باید بداند اکنون دقیقاً کجا قرار گرفته است. پس از آن باید آنچه می‌خواهد باشد را به درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند. مستندات حاصل از این فرایند را برنامهٔ راهبردی سازمان می‌نامند.
    برنامه ریزی راهبردی برای برنامه ریزی مؤثر به منظور تصویر کردن طرح و برنامه یک سازمان بکار می‌رود، اما هرگز نمی‌تواند مشخصا پیشبینی کند بازار در آینده دقیقاً چگونه خواهد بود و در آیندهٔ نزدیک چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
    به هر رو، متفکران استراتژی در سازمان می‌باید استراتژی‌های سازمان را بر اساس زنده ماندن در شرایط سخت طراحی کنند.

    درواقع برنامه ریزی راهبردی به نوعی تصویر رسمی آیندهٔ سازمان است. هر برنامهٔ راهبردی دست کم به یکی از پرسش‌های زیر پاسخ خواهد داد: ۱- ما دقیقاً چه کار می‌کنیم؟

    ۲- برای چه کسی کار می‌کنیم؟

    ۳-چگونه کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم؟

    باشگاه باران با توجه به کارشناسان خود در حوزه رسانه و نیز در حوزه مدیریت استراتژیک، مدلهای مناسبی برای تدوین استراتژی های سازمان های رسانه ای ارائه می کند.

    طراحی سند برنامه ریزِی استؤاتژیک خبرگزاری مهر به عنوان یک بنگاه خبری معتبر از جمله فعالیتهای باران در این حوزه است.




    نظرات کاربران


شماره تماس: ۸۸۱۷۷۶۶۲-۰۲۱
شماره پیامک: ۳۰۰۰۵۲۲۵
infobashgahbaran.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه متعلق به باشگاه باران می باشد. ©       طراحی و اجرا سورنتال